Jachtserwis.pl - Portal Żeglarski - SEAJET https://dpmptsp.pareparekota.go.id/sdemo/
Strona główna
images/ban1pp.png

SEAJET

Produkty SEAJET są częścią Chugoku Marine Paints Ltd (CMP). Z ponad 90-letnim doświadczeniem, CMP jest jednym z najstarszych i najbardziej szanowanych światowych producentów farb morskich i systemów przeciwporostowych.

Dobre powody by używać farb Seajet:

    1. Seajet to marka Chugoku Marine Paints, jednego z największych producentów farb okrętowych i przeciwporostowych,
    2. Seajet to wysokiej jakości produkty oferujące znakomity stosunek efektu do ceny,
    3. produkty Seajet zwyciężyły w wielu testach konsumenckich w prasie branżowej,
    4. Seajet to produkty stale udoskonalane według najnowszej japońskiej technologii,
    5. Seajet posiada dużą sieć dystrybucji w Europie i na świecie, która udziela wsparcia użytkownikom ich produktów.
Sortuj wg.:
orderby
Wyświetl:
Kategoria:
od
PLN
do
PLN
Komentarze (0)
95,00 PLN
Producent: SEAJET
Waga: 1,3 Kg
Komentarze (0)
138,00 PLN
Producent: SEAJET
Waga: 1,3 Kg
Komentarze (0)
444,00 PLN
Producent: SEAJET
Waga: 3 Kg
Komentarze (0)
165,00 PLN
Producent: SEAJET
Waga: 1,5 Kg
Komentarze (0)
483,00 PLN
Producent: SEAJET
Waga: 3,2 Kg
Komentarze (0)
98,00 PLN
Producent: SEAJET
Waga: 1,5 Kg
Komentarze (0)
325,00 PLN
Producent: SEAJET
Waga: 3,2 Kg
Komentarze (0)
380,00 PLN
Producent: SEAJET
Waga: 4 Kg
Komentarze (0)
152,00 PLN
Producent: SEAJET
Waga: 1,5 Kg
Komentarze (0)
435,00 PLN
Producent: SEAJET
Waga: 3,5 Kg
Komentarze (0)
95,00 PLN
Producent: SEAJET
Waga: 1 Kg
Wyników 1 - 12 z 17
Copyright MAXXmarketing GmbH
JoomShopping Download & Support

Artykuły

BOATSHOW Łódź 2019

Opowieści o najciekawszych rejsach, podsumowanie regat i prezentacje akwenów – to tylko niektóre z punktów programu 21. edycji Targów BOATSHOW. Wspólnie z naszymi partnerami zaplanowaliśmy bezpłatne szkolenia, pokazy oraz spotkania...

Boatshow 2019 tap

W kręgach branżowych targi Boatshow uznawane są jako profesjonalne spotkanie firm przemysłu jachtowego z handlowcami krajowymi i zagranicznymi oraz odbiorcami indywidualnymi. Targi chętnie odwiedzają goście z różnych regionów Polski i zagranicy. Wpływ na to ma termin dający możliwość realizacji zamówień przed nadchodzącym sezonem, szybki dojazd z różnych miejsc w Polsce i Europie. Co roku wśród wystawców oraz zwiedzających znajdują się firmy i obywatele takich państw jak: Grecja, Chorwacja, Belgia, Norwegia, Niemcy, Ukraina, Rosja i Szwecja.

Wśród gości specjalnych targów są znani żeglarze, konstruktorzy jachtów oraz właściciele marin. Codziennie podczas Boatshow, w tawernie koncertują zespoły szantowe, organizowane są także prezentacje poświęcone ciekawym akwenom oraz warsztaty z nawigacji, meteorologii i bezpieczeństwa.

Program Targów Boatshow 2019

PIĄTEK - 15LISTOPADA

11:00
Oficjalne otwarcie Targów Sportów Wodnych i Żeglarstwa Boatshow 2019
Scena Prezentacji - Hala Targowa

12:00
100-lecie Polskich Żagli
Scena Prezentacji - Hala Targowa


 

SOBOTA - 16 LISTOPADA

11:00
Warsztaty Nawigacji Elektronicznej
Możliwości i ograniczenia nawigacji elektronicznej na urządzeniach mobilnych
kpt. Grzegorz Pawlak
Magazyn Jachting / Akademia Jachtingu
Sala konferencyjna (I piętro)

11:00
Spotkanie organizatorów Pucharu Prezesa PZŻ
Komisja Żeglarstwa Śródlądowego PZŻ
Sala konferencyjna (I piętro)

12:00
Kapitan Luk
KAPITAŃSKIE TANGO czyli relacje kapitana z załogą w rejsie morskim
kpt. Łukasz Kurpisz
Magazyn Jachting / Akademia Jachtingu
Sala konferencyjna (I piętro)

12:00
Wręczanie nagród w Konkursie o Złoty Medal Targów BOATSHOW 2019
Scena Prezentacji - Hala Targowa

12:30
STS Fryderyk Chopin: chartery, rejsy z wolnego naboru, tall ship'y i Niebieskie Szkoły
STS Fryderyk Chopin / 3Oceans
Scena Prezentacji - Hala Targowa

12:45
Kłopoty Skippera
Kłopoty techniczne na jachcie - jak im zapobiegac i jak sobie z nimi radzić
kpt. Łukasz Kurpisz
Magazyn Jachting / Akademia Jachtingu
Sala konferencyjna (I piętro)

13:30
Wręczenie nagrody Przyjaznego Kubryka Pucharu Polski Jachtów Kabinowych
Puchar Polski Jachtów Kabinowych
Scena Prezentacji - Hala Targowa

13:45
Wręczenie certyfikatów Mistrzowskich w Klasach Amatorskich
Polski Związek Żeglarski
Scena Prezentacji - Hala Targowa

14:00
ABC Elektroniczne środki wyzwania pomocy
Prezentacja i ćwiczenia praktyczne wzywania pomocy przez radiotelefon VHF z DSC
kpt Maciej Biechowski
Magazyn Jachting / Akademia Jachtingu
Sala konferencyjna (I piętro)

15:00
Rejs Odrą od źrodeł do ujścia
Wojciech Skóra
Scena Prezentacji - Hala Targowa


NIEDZIELA - 17 LISTOPADA

11:00
Wręczenie pucharów Polski
Klasa regatowa OMEGA
Scena Prezentacji - Hala Targowa

11:00
Zasady licencji i ubezpieczeń w Polskim Związku Żeglarskim
Projekt "Amatorska licencja zawodnika"
Komisja Żeglarstwa Śródlądowego PZŻ
Sala konferencyjna (I piętro)

Rejsy

Wyprawa Rosyjska Arktyka na Ziemi Franciszka Józefa

Autor: mat. pras. wyprawy

Po niemal dziewięciu dobach żeglugi, pokonaniu 1167 Mm przy wiejącym praktycznie stale z północy wiatru, w piątek 2 sierpnia wyprawa Rosyjska Arktyka 2019 szczęśliwie dotarła na archipelag Ziemi Franciszka Józefa. Pierwszym przystankiem załogi, zgodnie z planem, jest Cicha Zatoka (Tichaja Buchta) na wyspie Hookera.

 wyprawa rosyjska arktyka ziemia franciszka jozefa

W piątek rano w końcu zza chmur wyszło słońce, na morzu pojawił się pierwszy lód, a przed dziobem góry archipelagu Ziemi Franciszka Józefa. Po wejściu w pas wód terytorialnych Rosji, jeszcze przed wyspami, załogę przywitał dość gęsty pak lodowy dający przedsmak czekającej w najbliższych tygodniach przygody. Konieczność powolnego i uważnego lawirowania między lodowymi krami odsunęła nieco w czasie marzenia o obiecanej – przez czekających w zatoce Rosjan – prawdziwej rosyjskiej bani. Mijane lodowe tafle, w większości dość płaskie (chociaż zdarzały się i takie mające cztery metry wysokości) wzbudziły entuzjazm załogi, jednak prawdziwy zachwyt wywołało sunięcie wzdłuż klifowego czoła lodowca – pionowej, wysokiej na kilkadziesiąt metrów ściany lodu poprzecinanej licznymi szczelinami.

Powitanie wesołym lodowym labiryntem z wyspami na horyzoncie ukoronowane zostało osiągnięciem pierwszego celu – Cichej Zatoki. To tutaj w latach 1929 – 1958 nieprzerwanie działała rosyjska stacja meteorologiczna. Baza imienia G. Siedowa była pierwszą jednostką na archipelagu zaplanowaną i dostosowaną do stałego użytku. Liczba mieszkańców wahała się między 20 a 50. Co więcej, działała bez przerwy przez cały okres II wojny światowej! W 1931 r. doszło tutaj do ciekawego spotkania niemieckiego sterowca Graf Zeppelin, który odwiedził stację w ramach międzynarodowej wyprawy badawczej, z kotwiczącym sowieckim lodołamaczem Małygin. Od 1958 r., kiedy polarnicy przenieśli się do nowej stacji Krenkel na wyspie Hayesa, budynki zaczęły stopniowo podupadać. Kilka z nich wykorzystywano jako tymczasowe bazy ekspedycyjne, aż w 2011 r. Tikhaya (przejęta przez park) zaczęła być remontowana i dziś stanowi główną placówkę Parku Narodowego Rosyjska Arktyka na archipelagu.

Kapitan podsumował krótko: "Fajnie jest wrócić na najwyżej położony i najbardziej niedostępny archipelag w Europie".

Porady

Jaka kotwica jest najlepsza

Kotwica – niezbędne wyposażenie jachtu zapewniające komfort i bezpieczeństwo załogi i sprzętu . Jej walory docenimy podczas: złej pogody, cumowania na dziko lub w portach nie wyposażonych w muring bądź boje cumowniczą. Każdy żeglarz zastanawia się jaki rodzaj kotwicy będzie najlepszy wszak wszystko zależy od akwenu i jachtu ora osobistych upodobań . W 2004 roku Tim Bartlett przeprowadził swego rodzaju badanie  funkcjonalności kotwic którego wynik opublikował w miesięczniku „Sailing Today”. Test przeprowadzono na CLAW konstrukcji Bruce’a, CQR, DANFORTH, DELTA. Badania przeprowadzono w miejscach, gdzie występowały cztery typy dna : żwirowe, gliniaste, piaszczyste, błotniste. Jednostką testująca była 22 stopowa szalupa z zamontowanym siłownikiem pozwalającym na odczyt sił działających na łańcuch kotwiczny. Pozostałe parametry do testu : 14 m łańcucha, 2,8 m głębokość próby. Sprawdzeniu podlegała szybkość kotwienia w stosunku do pozycji na lądzie przy znoszącym dryfie i przeciwnym wietrze.

CLAWclaw

Kotwica 15 kg dłuższe ramię 625 mm, krótsze – 385 mm, rozpiętość pazura 420 mm

Dość toporna lecz bez elementów ruchomych, co jest zaletą ponieważ zmniejsza się zagrożenie wynikające z możliwości zakleszczenia palców na ruchomych elementach.

Dostępne wielkości: 1 ; 2 ; 5 ; 7,5 ; 15 ; 20 ; 30 ; 50 ; 80 kg

TEST

Podłoże żwirowe:
Na dnie żwirowatym był problem z zaczepieniem i wbiciem w dno. Kotwica wlokła się, dając opór w wielkości około 20-40 kg na łańcuch, czasem tylko opór wzrastał do prawie 50 kg . Uzyskano maksymalny opór w wysokości 59 kg .

Podłoże gliniaste:
Pomimo wielokrotnych prób uzyskania wbicia w podłoże, nie udało się uzyskać pełnego zakotwiczenia. Uzyskano jedynie uchwyt kotwiczny w wysokości około 100 kg, lecz dryfująca łódź wyciągała kotwicę z podłoża. Zarejestrowano maksymalne obciążenie zaczepienia się kotwicy o dno w wysokości 190 kg.

piasek:
Na dnie piaszczystym kotwica dość szybko zagłębiła się naprężając łańcuch kotwiczny z siłą 100-200 kg . Gdy jednak obciążenie na siłowniku wzrosło ponad 200 kg, kotwica „puściła” by po kilku sekundach ponownie zagłębić się w dnie.

błoto:
Równo wchodziła w dno, miękko naprężając łańcuch. Na siłowniku wartość odczytanego oporu kotwicy powoli rosła, po osiągnięciu wartości 300 kg stabilnie utrzymywała jednostkę w miejscu.

CQRcqr

Waga 16 kg , ramię – 981 mm , rozpiętość pługa – 328 mm , wzniesienie ramienia nad pługiem 510 mm. Przy obsłudze kotwicy należy unikać trzymania w okolicy zawiasu pomiędzy pługiem a ramieniem .

Dostępne wielkości : 7 ; 9 ; 11 ; 16 ; 20 ; 27 ; 34 kg

Do 1930 roku skuteczność kotwicy oceniano biorąc pod uwagę jedynie jej wagę. W 1933 kotwica pługowa Sir Geoffrey’a Taylora zmieniła te zasady.

TEST

Podłoże żwirowe:
Szybko wbiła i zagłębiła się w żwir by po chwili zatrzymać się i ustabilizować. Bez zmiany swej pozycji utrzymywała naprężenie łańcucha kotwicznego z siłą 200 kg . Zwiększenie naprężenie liny kotwicznej do wielkości 300 kg, nie spowodowało zerwania się kotwicy .

Podłoże gliniaste
Wbiła się błyskawicznie bez oporu, szybko naprężając łańcuch kotwiczny i zatrzymując jednostkę w miejscu z odczytaną silą na siłowniku , około 500 kg .
Przy wzroście oporu na łańcuchu kotwicznym do wielkości 600 – 700 kg, kotwica zagłębiała się i powoli przesuwała lecz nie następowało zerwanie kotwiczenia.

piach
Dość szybko zagłębiała się w dno , kilkakrotnie następowało zrywanie zaczepienia o dno przy obciążeniu na łańcuchu 450 kg, aż do momentu prawidłowego uchwycenia pługu z siłą 600 kg ,już bez wyraźnego objawu wleczenia kotwicy.

błoto
CQR dla błota to złe rozwiązanie. Szybko zaczepiła się o dno do uzyskanego naprężenia 250 kg i natychmiast zerwała ponownie zagłębiając się w dno. Kotwica była wleczona przez jednostkę ze zrywami co kilka sekund, maksymalnie naprężyła łańcuch z siłą 345 kg

DANFORTHdanforth

Waga 11,3 kg tzw. kotwica składana . Opatentowana w 1939 przez Richarda Danforth’a i Bobie Ogg popularnie zwana kotwicą angielską .

Dostępne wielkości: 3,5 ; 5 ; 9 ; 14 ; 16 ; 25 ; 43 ; 70 ; 100 kg

TEST

Podłoże żwirowe
Szybko zagnieździła się w dnie osiągając naprężenie na łańcuchu kotwicznym 120 kg . Lecz po osiągnięciu tej siły kotwica zaczęła się wlec po dnie dając obciążenie na łańcuchu rzędu  50 kg. Nie uzyskano pełnego zakotwiczenia.

Podłoże gliniaste
Początkowo miała trudność z wbiciem się w glinę; naprężając łańcuch tylko z siła 50 kg . W momencie, gdy ostroga łopaty kotwicy uchwyciła gliniaste dno, nastąpiło szybkie zagłębienie się i zakotwiczenie. Osiągnięto obciążenia na łańcuchu 450- 510 kg.

piasek
Zagłębiła się stosunkowo szybko osiągając obciążenie do 600 kg bez utraty zakotwiczenia.

błoto
Dla takiego typu dna projektowano ten sprzęt. Szybko zagnieździła się i trzymała przy obciążeniu na łańcuchu rzędu 450 kg . Przy wyższych obciążeniach , zaczynała się wlec po dnie lecz nie zrywała aż do momentu pewnego trzymania.

DELTAdelta

Waga 16 kg . To najmłodsza konstrukcja z 1990 r. Wyglądem przypomina CQR lecz nie posiada zawiasu pomiędzy goleniem a pługiem.

Dostępne wielkości: 4 ; 6 ; 10 ; 16 ; 20 ; 25 ; 40 ; 50 ; 63 kg

TEST

Podłoże żwirowe
Szybko zagłębiła się w podłoże i naprężyła łańcuch kotwiczny przy wskazaniu siłownika 209 kg . Zagłębiona miała tendencje do wleczenia, pomimo tego wyraźnie przekroczyła przyjęte teoretyczne obciążenie 100-150 kg. Nie nastąpiło zjawisko wykotwiczenie.

Podłoże gliniaste
Podobnie jak CQR, zagłębiła się dając szybkie zakotwiczenie i uciąg wstępny w wysokości ok. 500 kg, na siłowniku. Przy powiększeniu obciążenia na łańcuchu do 654 kg, powoli zaczęła się wlec do momentu zagnieżdżenia. Brak objawów wykotwiczenia.

piasek
Delta szybko zagnieździła się w dnie i naprężając łańcuch siłą ponad 600 kg trzymając pewnie jednostkę na kotwicy.

błoto
Pług kotwicy szybko zagnieździł się w mulistym dnie i dał obciążenie na łańcuchu
około 350 kg . Przy przekroczeniu siły 450 kg, nastąpiło „pługowanie” dna.

PODSUMOWANIE

CLAW
Kotwica słaba

Za stosunkowo niską cenę

Łatwa w obsłudze i mocowaniu do łodzi

Przeznaczona do krótkotrwałego kotwiczenia w niezbyt gęstym dnie

CQR
Przewyższa wszystkie inne typy

Stosunkowo droga

Dobrze trzyma w każdym typie dna

DANFORTH

Najlepsze rozwiązanie jeśli chodzi o cenę i jakość

Słabo sprawuje się na podłożu żwirowym i gliniastym, doskonale sprawdza się w dnie piaszczystym, dorównuje tu innym kotwicom o większej wadze.

Dobra w dnie mulistym

Wada ruchome elementy stwarzające realne niebezpieczeństwo dla kończyn żeglarza.

DELTA
Doskonała na dnie piaszczystym.

Konkurencyjna w stosunku do Danfortha na dnie mulistym.

Stanowi konkurencje dla CQR na dnie gliniastym.

W stosunku do CQL korzystniejsza, bo nie ma części ruchomych.

Dodatkowo poza testami warto wspomnieć o popularnej kotwicy DRAPAKdrapak

Dostępne wielkości: 1,5 ; 2,5 ; 3,2 ; 4 ; 6 ; 8 ; 10 ; 12 ; 15 kg

Jej główną zaleta jest łatwość przechowywania w stanie złożonym . Idealnie sprawuje się jako kotwica dodatkowa.

Copyright © 2012-2024. All Rights Reserved.



-->