Jachtserwis.pl - Portal Żeglarski - O długości do 7,5 m https://dpmptsp.pareparekota.go.id/sdemo/
O długości do 7,5 m

Delphia 16 to jacht szkoleniowy dla dzieci i dorosłych, którego pomysłodawcami są Karol Jabłoński i Adam Liszkiewicz. Jednostka przeznaczona jest do szkolenia wstępnego dla najmłodszych, dla rozpoczynających żeglarstwo sportowe w szkółkach żeglarskich oraz do szkolenia podstawowego dla dorosłych adeptów żeglarstwa.

Jacht spełnia wymagania bezpieczeństwa żeglugi w kategorii jachtów sportowych i treningowych. Delphię D16 zaprojektowaliśmy w taki sposób, by pomimo swojego niewielkiego rozmiaru pozwalała poczuć smak prawdziwej żeglarskiej przygody.

Dane techniczne

delphia16 classic delphia16

Sposób sterowania  rumpel
Typ balastu/kila miecz
Długość całkowita (LOA) 5,00 m
Największa szerokość 1,85 m
Zanurzenie minimalne 0,15 m
Zanurzenie maksymalne 0,77 m
Masa całkowita jachtu 310 kg
Typ silnika zaburtowy
Pow. żagla głównego (grot) 7,65 m2
Pow. żagla przedniego (fok) 4,65 m2
Wysokość masztu (całkowita) 6,70 m
Kategoria CE D - 6
Projektant Andrzej Skrzat

Delphia 24 OD - zwinny jacht regatowy sprawdzony przez mistrzów

Koncepcja Delphii 24 One Design powstała przy współpracy z polskim środowiskiem regatowym. Podstawowym wyróżnikiem jednostki jest monotypowość, która obejmuje elementy zasadnicze dla szybkości i właściwości jachtu. Zaprojektowania tej regatowej konstrukcji podjął się znany i doświadczony polski projektant, Andrzej Skrzat.

Jednostka łączy w sobie najistotniejsze cechy dwóch typów łodzi: mieczowo-balastowej – przystosowanej do pływania rekreacyjnego oraz typowej łodzi sportowej – świetnej do szkoleń, organizacji eventów i regat różnego typu. Jej najważniejsze cechy, obok monotypowości, to idealna responsywność w trakcie manewrów oraz łatwość obsługi. Maksymalną trwałość zapewnia wykonanie kadłuba w technologii próżniowej infuzji laminatu LIM z użyciem najlepszych materiałów kompozytowych. Zaawansowana konstrukcja kadłuba, zgodna ze standardem zintegrowanej struktury jachtu YSI, daje gwarancję żeglugi w ślizgu.

Pierwsza oficjalna odsłona jachtu miała miejsce w 2005 roku. Uznanie dla Delphii 24 One Design doprowadziło do utworzenia Stowarzyszenia Regatowego Delphia 24 oraz inicjatyw żeglarskich na całym świecie.

Dane techniczne

 delphia24delphia24 classic

Sposób sterowania  rumpel
Typ balastu/kila miecz
Długość całkowita (LOA) 7,70 m
Największa szerokość 2,50 m
Zanurzenie maksymalne 1,62 m
Masa całkowita jachtu 850 kg
Masa balastu 273 kg
Typ silnika zaburtowy
Pow. żagla głównego (grot) 21,00 m2
Pow. żagla przedniego (fok) 10,22 m2
Wysokość masztu (całkowita) 10,72 m
Kategoria CE C-5
Projektant Andrzej Skrzat

Inspiracją przy powstawaniu tej jednostki były łodzie Bristol Channel Cutter. Jednostki tego typu były używane, bez względu na pogodę, do załadunku i rozładunku dużych statków na morzu. Ten niewielki jacht przeznaczony jest do żeglugi po morskich wodach przybrzeżnych; nadaje się oczywiście także do żeglugi śródlądowej - należy jednak pamiętać, że jest to jednostka kilowa o zanurzeniu 2 stóp. Nisko umieszczony środek ożaglowania oraz kształt kadłuba z wąską pawężą predysponuje jacht do żeglugi w ciężkich warunkach. Silne przechyły nie powodują drastycznej windhunter19zmiany trymu wzdłużnego, a co za tym idzie jacht nie ma tendencji do silnego ostrzenia. Właściwe rozchylenie linii przekrojów, na dziobie mimo niewielkiego nawisu dziobowego, zapewnia suche chodzenie na fali w żegludze na wiatr. Kielichowaty zarys linii kadłuba w sekcji rufowej i wspomniana wąska pawęż zapewnia dobre prowadzenie w pełnych kursach. Solidny ster, chroniony przez kil, z lekkim ujemnym kątem natarcia ułatwia żeglowanie z wiatrem - jacht nie ma tendencji do wywożenia rufy przez nadbiegające z tyłu fale. Stała płetwa sterowa, osłonięta skegiem oraz stosunkowo płytki, acz długi kil, zapewniają łodzi dobrą stateczność kursową - takie rozwiązanie w jachcie turystycznym jest w pełni uzasadnione.

Topowy takielunek to klasyczny układ z dwoma parami want i sztagiem wczepionym w solidny bukszpryt. Jedna para want zamocowana przed osią masztu odciąża sztag. W cięższych warunkach maszt podtrzymują dodatkowo baksztagi. Jednostka ożaglowania jest jako slup gaflowy. By uprościć obsługę żagli, można zastosować niekonwencjonalny system bloków i jednego fału do podnoszenia gafla oraz rolfok ze sztywnym sztagiem. Na maszt, bom i gafel przewidziano zastosowanie profili aluminiowych lub drzewca z drewna.wnetrze

Silnik pomocniczy można zainstalować w studzience (przyczepny)

Projektant łodzi, Stefan Ekner. firma SZKUNER-KET S.C.

Dane techniczne

długość LOA 7,10 m
długość LOD 5,80 m
długość KLW 5,50 m
szerokość B 2,20 m
szerokość KLW 1,90 m
zanurzenie T KLW 0,55 m
wysokość nad KLW H 8,05 m
balast 450 kg
ciężar 1100 kg
powierzchnia grot 14,00 m2
powierzchnia fok 7,50 m2
wysokość w kabinie 1,45 m

nawiatr700kNawiatr 700K to szybki, katamaran turystyczny, zaprojektowany w kategorii projektowej C, przygotowany do żeglugi po morskich wodach przybrzeżnych i akwenach śródlądowych. Siedmiometrowe pływaki katamaranu wykonywane są w technice podciśnieniowej na bazie żywicy epoksydowej i materiału przekładkowego Herex. Dzięki zastosowanym technologiom i materiałom masa gotowego do żeglugi jachtu w wersji sportowej nie przekracza 500kg, a masa pojedynczego pływaka 130kg. We wnętrzu każdego z pływaków znajdują się po dwie jednoosobowe koje, a wysokość w obydwu kabinach wynosi 1,60m. Jacht wyposażony jest w dwa symetryczne szybrowe miecze. Konstrukcja jachtu poprzez wysokie zamocowanie belek łączących pływaki, pozwala na szybką żeglugę nawet po silnie zafalowanych akwenach. Ze względu na przekładkową konstrukcje jacht jest niezatapialny.
Nawiatr 700K jest szybkim katamaranem turystycznym dającym nowe możliwości spędzania czasu na wodzie. Prędkości do 20 węzłów gwarantują niedostępne dla jachtów jednokadłubowych przebiegi. Jest to szczególnie istotne w żeglowaniu po morskich wodach przybrzeżnych gdzie szybkość pokonywania zaplanowanej trasy jest gwarantem bezpieczeństwa. Modułowa konstrukcja jachtu pozwala na łatwy demontaż poszczególnych części i jego transport. Umożliwia to armatorowi swobodę wyboru miejsc żeglowania, a małe zanurzenie i lekkość pływaków umożliwiają rozpoczęcie żeglugi i jej zakończenie wprost na plaży czy brzegu jeziora bez konieczności korzystania ze slipu. Jacht może byc wyposażony w centralnie mocowany przyczepny silnik o mocy od 2,5-4KM uniezależniający od kaprysów pogody.nawiatr700kp


Dane techniczne

Długość całkowita: 7,00 m
Szerokość: 4,70 m
Zanurzenie: 0,20/1,20 m
Masa jachtu: 450-600 kg
Załoga: 4/5
Powierzchnia żagli na wiatr: 32 m2
Powierzchnia żagli z wiatrem: 67 m2

 Pięknie wykończony komfortowy jacht do wygodnego żeglowania z rodziną i przyjaciółmi po jeziorach oraz morskich wodach przybrzeżnych. 

 

Zdobywca Złotego Gwoździa Targów Wiatr i Woda 2011 w Warszawie oraz tytułu Jachtu Roku 2012. Pełna wysokość stania w kabinie. Przestronna łazienka. Obszerne bakisty. Naturalny teak w kokpicie. Sześć miejsc do spania. Falszkil o masie 530 kg wpływa pozytywnie na wysoki moment prostujący i duże bezpieczeństwo żeglugi w trudnych warunkach. Obrotowy miecz i ster ułatwiają dobijanie do brzegu. Jednostka jest miła dla oka. Widać w jej budowie i wyglądzie szlif nowoczesności, co oczywiście wpływa pozytywnie na jego postrzeganie. Nowoczesność w połączeniu z dobrym, solidnym wykonaniem komponuje się w całkiem fajną, solidną jednostkę dla osób które cenią sobie przestrzeń oraz komfort żeglugi.

centaurus25-1

centaurus25-2Dane techniczne:

 

Kategoria projektowa C

6 osób

Długość kadłuba

7,48 m

Długość maksymalna

8,40 m

Szerokość

2,78 m

Zanurzenie minimalne

0,55 m

Zanurzenie z opuszczonym mieczem

1,70 m

Masa jachtu

2500 kg

Masa balastu

600 kg

Wysokość w kabinie

1,95 m

Konstruktor

Jacek Centkowski

grot pełnolistwowy na pełzaczach

17,70 m?

genua rolowana

12,70 m?

Copyright © 2012-2024. All Rights Reserved.



-->