Jachtserwis.pl - Portal Żeglarski - JOHNSON PUMP
Strona główna
images/ban1pp.png

JOHNSON PUMP

Johnson Pump SPX, rozwija, produkuje i wprowadza na rynek pompy i urządzenia dla przemysłu, ogrodnictwa, przemysłu stoczniowego, morskich i przemysłu motoryzacyjnego pod marką Johnson Pump. Szeroka gama produktów oraz wieloletnie doświadczenie sprawia że SPX jednym z najbardziej niezawodnych producentów pomp na świecie.

Sortuj wg.:
orderby
Wyświetl:
Kategoria:
od
PLN
do
PLN
Copyright MAXXmarketing GmbH
JoomShopping Download & Support

Artykuły

BOATSHOW Łódź 2019

Opowieści o najciekawszych rejsach, podsumowanie regat i prezentacje akwenów – to tylko niektóre z punktów programu 21. edycji Targów BOATSHOW. Wspólnie z naszymi partnerami zaplanowaliśmy bezpłatne szkolenia, pokazy oraz spotkania...

Boatshow 2019 tap

W kręgach branżowych targi Boatshow uznawane są jako profesjonalne spotkanie firm przemysłu jachtowego z handlowcami krajowymi i zagranicznymi oraz odbiorcami indywidualnymi. Targi chętnie odwiedzają goście z różnych regionów Polski i zagranicy. Wpływ na to ma termin dający możliwość realizacji zamówień przed nadchodzącym sezonem, szybki dojazd z różnych miejsc w Polsce i Europie. Co roku wśród wystawców oraz zwiedzających znajdują się firmy i obywatele takich państw jak: Grecja, Chorwacja, Belgia, Norwegia, Niemcy, Ukraina, Rosja i Szwecja.

Wśród gości specjalnych targów są znani żeglarze, konstruktorzy jachtów oraz właściciele marin. Codziennie podczas Boatshow, w tawernie koncertują zespoły szantowe, organizowane są także prezentacje poświęcone ciekawym akwenom oraz warsztaty z nawigacji, meteorologii i bezpieczeństwa.

Program Targów Boatshow 2019

PIĄTEK - 15LISTOPADA

11:00
Oficjalne otwarcie Targów Sportów Wodnych i Żeglarstwa Boatshow 2019
Scena Prezentacji - Hala Targowa

12:00
100-lecie Polskich Żagli
Scena Prezentacji - Hala Targowa


 

SOBOTA - 16 LISTOPADA

11:00
Warsztaty Nawigacji Elektronicznej
Możliwości i ograniczenia nawigacji elektronicznej na urządzeniach mobilnych
kpt. Grzegorz Pawlak
Magazyn Jachting / Akademia Jachtingu
Sala konferencyjna (I piętro)

11:00
Spotkanie organizatorów Pucharu Prezesa PZŻ
Komisja Żeglarstwa Śródlądowego PZŻ
Sala konferencyjna (I piętro)

12:00
Kapitan Luk
KAPITAŃSKIE TANGO czyli relacje kapitana z załogą w rejsie morskim
kpt. Łukasz Kurpisz
Magazyn Jachting / Akademia Jachtingu
Sala konferencyjna (I piętro)

12:00
Wręczanie nagród w Konkursie o Złoty Medal Targów BOATSHOW 2019
Scena Prezentacji - Hala Targowa

12:30
STS Fryderyk Chopin: chartery, rejsy z wolnego naboru, tall ship'y i Niebieskie Szkoły
STS Fryderyk Chopin / 3Oceans
Scena Prezentacji - Hala Targowa

12:45
Kłopoty Skippera
Kłopoty techniczne na jachcie - jak im zapobiegac i jak sobie z nimi radzić
kpt. Łukasz Kurpisz
Magazyn Jachting / Akademia Jachtingu
Sala konferencyjna (I piętro)

13:30
Wręczenie nagrody Przyjaznego Kubryka Pucharu Polski Jachtów Kabinowych
Puchar Polski Jachtów Kabinowych
Scena Prezentacji - Hala Targowa

13:45
Wręczenie certyfikatów Mistrzowskich w Klasach Amatorskich
Polski Związek Żeglarski
Scena Prezentacji - Hala Targowa

14:00
ABC Elektroniczne środki wyzwania pomocy
Prezentacja i ćwiczenia praktyczne wzywania pomocy przez radiotelefon VHF z DSC
kpt Maciej Biechowski
Magazyn Jachting / Akademia Jachtingu
Sala konferencyjna (I piętro)

15:00
Rejs Odrą od źrodeł do ujścia
Wojciech Skóra
Scena Prezentacji - Hala Targowa


NIEDZIELA - 17 LISTOPADA

11:00
Wręczenie pucharów Polski
Klasa regatowa OMEGA
Scena Prezentacji - Hala Targowa

11:00
Zasady licencji i ubezpieczeń w Polskim Związku Żeglarskim
Projekt "Amatorska licencja zawodnika"
Komisja Żeglarstwa Śródlądowego PZŻ
Sala konferencyjna (I piętro)

Rejsy

Wyprawa Rosyjska Arktyka na Ziemi Franciszka Józefa

Autor: mat. pras. wyprawy

Po niemal dziewięciu dobach żeglugi, pokonaniu 1167 Mm przy wiejącym praktycznie stale z północy wiatru, w piątek 2 sierpnia wyprawa Rosyjska Arktyka 2019 szczęśliwie dotarła na archipelag Ziemi Franciszka Józefa. Pierwszym przystankiem załogi, zgodnie z planem, jest Cicha Zatoka (Tichaja Buchta) na wyspie Hookera.

 wyprawa rosyjska arktyka ziemia franciszka jozefa

W piątek rano w końcu zza chmur wyszło słońce, na morzu pojawił się pierwszy lód, a przed dziobem góry archipelagu Ziemi Franciszka Józefa. Po wejściu w pas wód terytorialnych Rosji, jeszcze przed wyspami, załogę przywitał dość gęsty pak lodowy dający przedsmak czekającej w najbliższych tygodniach przygody. Konieczność powolnego i uważnego lawirowania między lodowymi krami odsunęła nieco w czasie marzenia o obiecanej – przez czekających w zatoce Rosjan – prawdziwej rosyjskiej bani. Mijane lodowe tafle, w większości dość płaskie (chociaż zdarzały się i takie mające cztery metry wysokości) wzbudziły entuzjazm załogi, jednak prawdziwy zachwyt wywołało sunięcie wzdłuż klifowego czoła lodowca – pionowej, wysokiej na kilkadziesiąt metrów ściany lodu poprzecinanej licznymi szczelinami.

Powitanie wesołym lodowym labiryntem z wyspami na horyzoncie ukoronowane zostało osiągnięciem pierwszego celu – Cichej Zatoki. To tutaj w latach 1929 – 1958 nieprzerwanie działała rosyjska stacja meteorologiczna. Baza imienia G. Siedowa była pierwszą jednostką na archipelagu zaplanowaną i dostosowaną do stałego użytku. Liczba mieszkańców wahała się między 20 a 50. Co więcej, działała bez przerwy przez cały okres II wojny światowej! W 1931 r. doszło tutaj do ciekawego spotkania niemieckiego sterowca Graf Zeppelin, który odwiedził stację w ramach międzynarodowej wyprawy badawczej, z kotwiczącym sowieckim lodołamaczem Małygin. Od 1958 r., kiedy polarnicy przenieśli się do nowej stacji Krenkel na wyspie Hayesa, budynki zaczęły stopniowo podupadać. Kilka z nich wykorzystywano jako tymczasowe bazy ekspedycyjne, aż w 2011 r. Tikhaya (przejęta przez park) zaczęła być remontowana i dziś stanowi główną placówkę Parku Narodowego Rosyjska Arktyka na archipelagu.

Kapitan podsumował krótko: "Fajnie jest wrócić na najwyżej położony i najbardziej niedostępny archipelag w Europie".

Porady main

Prace lakiernicze blaski i cienie

Jak przeprowadzić prace by nie przeinwestować a zarazem zbytnio nie przesadzić z oszczędnością osiągając zamierzony efekt.

Przygotowanie powierzchni

Zawsze zaczynamy od przygotowania powierzchni co nie jest trudnym zadaniem ale dosyć pracochłonnym.poradymalowanie Prawidłowo odtłuszczamy powierzchnię by zapobiec późniejszemu złuszczeniu, odpadaniu, zmatowieniu, braku krycia, a także powstawaniu zacieków. Do wykonania tej pracy potrzebny jest odpowiedni profesjonalny zmywacz – ( nie stosować popularnych rozpuszczalników lub acetonu które szybko odparowują nie usuwając zanieczyszczeń). Szukamy takiego produktu który rozpuszcza sole oraz tłuszcze. Ważny jest sposób postępowanie z rozpuszczalnikiem, raczej stosujmy papierowe ręczniki jednorazowe do usuwania zawartości rozpuszczonej niż szmatki, która tylko rozsmaruje rozpuszczane osady. Prace prowadzimy do momentu gdy zastosowany kolejny listek papieru pozostanie czysty. Unikajmy zamienników, stosujmy preparaty dedykowane do części poniżej lub powyżej linii wodnej.

Szpachle

Nie dajmy się nabrać na różnicę cenową np. pomiędzy produktami poliestrowymi a epoksydowymi ( poliester ma tendencję chłonięcia wody wobec czego nie nadaje się do zastosowania poniżej linii wody ). Czasem nęci amatorskiego szkutnika krótki czas schnięcia poliestrowych specyfików około 30 min ( jednak należy pamiętać o dużym skurczu szpachlówek poliestrowych wypełnienie nią dużego ubytku może po kilku dniach objawić się zapadnięciem powierzchni nawet o 0,2 mm ) . Poliestrowe szpachle pomimo krótkiego czasu schnięcia pełne utwardzenie oraz zanik skurczu uzyskują dopiero po kilku dniach . Szpachlówki epoksydowe co prawda utwardzają się w czasie od 5 – 48 godzin w temperaturze 20°C lecz charakteryzują się brakiem skurczu, lepszą przyczepnością do powierzchni, wyższą wytrzymałością mechaniczną oraz odpornością na działanie wody.

Malowanie

Co nas czeka na tym etapie i na co należy zwrócić uwagę. Farby i podkłady lakiernicze oferowane są w różnych sklepach począwszy do motoryzacyjnych po budowlane na żeglarskich kończąc. Ceny również oscylują rosnąco wg przedstawionej powyżej kolejności co może u niektórych szkutników amatorów być znacząco decydującym czynnikiem wyboru produktu. Należy zwrócić uwagę na odmienne warunki pracy farb w środowisku w jakim przebywa samochód, dom czy jacht. I tak farby epoksydowe motoryzacyjne zawierają pewną ilość wypełniacza talkowego który lubi chłonąć wilgoć co naturalnie powinno skreślić ten produkt z listy materiałów stosowanych w żeglarstwie. Jeśli chodzi o lakiery nawierzchniowe które są zazwyczaj narażone na uszkodzenia mechaniczne lub ekspozycję promieniowania UV podstawową zaletą produktów poliuretanowych dla jachtów są: Możliwość aplikacji grubszych warstw , Dzięki temu polerowanie takiej powierzchni pozwala usunąć rysy po odbijaczu czy ślady krzaków. Jachtowe lakiery można nakładać w warunkach domowych bez specjalistycznego sprzętu dostępne miedzy innymi w lakierach poliuretanowych Sea-Line, pozwalające na aplikację wałkiem lub pędzlem. Pamiętajmy oczywiście o stosowaniu dedykowanych rozpuszczalników pozwalających na uzyskanie odpowiednie rozlewności farby w zależności od zastosowanej metody rozprowadzania. Oszczędność na tym etapie na materiałach to powód powstawania wad lakierniczych takich jak morka, łuszczenie, matowienie pod wpływem promieni UV czy brak odporności na trudne warunki eksploatacji.

Ważne, nie zmniejszaj liczby warstw lub ich grubości. Najlepszym przykładem zbytniej oszczędności są farby antyporostowe. Rozciąganie antyfoulingu, aplikacja cieńszej niż zalecana warstwy, to podstawowa przyczyna wcześniejszego porastania. Sprawdzaj koniecznie wydajność oraz liczbę zalecanych warstw na etykietach, korzystaj z kalkulatorów do liczenia ilości potrzebnej farby np: www.jachtowe.com.pl. co uchroni przed zbędnym zakupem zbyt dużej ilości farby lub wystąpieniem braku produktu w trakcie prowadzonych prac.

Koniecznie uważnie zapoznaj się z kartą techniczną i podstawową instrukcją obsługi z zalecanymi warunkami pracy oraz dedykowanymi dodatkami i rozcieńczalnikami.

Czego unikać a co stosować :

Stosujemy zawsze produkty tego samego producenta ( nie wolno stosować składników zamiennie)

Rozcieńczalniki dedykowane ( nie stosować uniwersalnych)

Ważne - niebezpieczna osmoza.

Obecnie budowane jachty to bardzo solidne konstrukcje wykonane w uniwersalnej technologii opartej na żywicach poliestrowych lub epoksydowych pokrytych żelkotem. Niestety laminat poliestrowo-szklany w kontakcie z wodą ulega powolnemu procesowi hydrolizy, zwanej osmozą. Narażona jest głównie część poniżej linii wody, tam powstają pęcherze z płynem o kwaśnym octowym zapachu. Zapobiec temu zjawisku może odpowiednio gruba warstwa barierowa (min. 250 qm).Do kiego zabezpieczenia najbardziej odpowiednie są podkłady epoksydowe. Na rynku znajdziemy cienkopowłokowe podkłady epoksydowe oraz droższe grubopowłokowe antyosmotyczne, stosowane do napraw laminatu, w którym proces hydrolizy już się rozpoczął. Podkład antyosmotyczny wymaga rygorystycznego przestrzegania zaleceń dotyczących pracy oraz warunków atmosferycznych (temperatura i wilgotność). Najlepsze podkłady antyosmotyczne high solid, czyli zawierające nierozcieńczone żywice (na przykład Sea-Line Antyosmotic HS), są trudniejsze w aplikacji i obróbce podczas remontu. Amatorzy bez trudu poradzą sobie z nałożeniem kilku warstw lekkiego podkładu epoksydowego (Lightprimer Sea-Line). Wykonanie zabezpieczenia jest prostsze i szybsze, niż późniejsza naprawa i ma wpływ na wartość naszej jednostki. Stosując te kilka prostych reguł, możemy uniknąć ryzyka wadliwej naprawy.

Copyright © 2012-2020. All Rights Reserved.



-->