Zbudowany w 1911 w stoczni brytyjskiej William Fife & Son w Fairlie nosił nazwie owada zwanego biedronką .To ostatni model popularnej niegdyś klasy regatowej 19-metrowców, długość mierzona w linii wodnej .Projektantem jachtu był William Fife IIII spod którego ręki wyszły inne konstrukcje regatowe biorące udział w regatach min. Pucharu Ameryki . Po wielu latach świetności udziałach w licznych regatach od 1967 do 1991 r. utkwił zacumowany łańcuchami w błotnistych wodach rzeki Orwell koło Pin Mill (Ipswich) pełniąc role mieszkalnej barki .Było to wielkie upokorzenia dla jednostki stworzonej do pokonywania bezkresnej przestrzeni. W 1991 zniszczoną „Mariquitę” przeholowano do specjalistycznej stoczni Fairlie Restorations do Hamble na Tamizie. Remont trwał do 2004 r. poczym jacht już w pełnej krasie brał udział w kolejnych regatach Morza Śródziemnego np. w St.Tropez . Doczekał się nawet uznania w oczach znanej marynistki Barbary Leger, która uwieczniła jego piękno w jednym ze swoich olejnych obrazów .Najbardziej prestiżowym wydarzeniem w historii biedronki był start w Fife Regatta jako upamiętnienie i hołd stwórcy wielkiego konstruktora zorganizowane na rzece Clyde w Szkocji w 2008 r.
Dane techniczne
Kontruktor William Fife III
Stocznia William Fife & Son, Fairlie(UK) – 1911 r.
długość całkowita 38,16 m
długość w linii wodnej 19,2 m
szerokość 5,21 m
zanurzenie 3,57 m
wypór 79 t
ożaglowanie 582 m2