Jachtserwis.pl - Portal Żeglarski - Belem https://dpmptsp.pareparekota.go.id/sdemo/
Żaglowce

belem kSV „Belem” trzymasztowy bark zbudowany w 1896 roku we Francji przez stocznię w Nantes. Swą karierę rozpoczął jako statek handlowy , do roku 1913 przewożąc kakao, kawę i cukier na trasie Ameryka Południowa – Europa . W maju 1902 stojąc na kotwicowisku w pobliżu wyspy Martynika na Karaibach ledwo uniknął zniszczeniu podczas erupcji wulkanu Mount Pelée. W 1914 roku przeszedł w ręce angielskiego arystokraty Hugh Grosvenor’a, który przebudował go na luksusowy czterdziestoosobowy jacht .Podczas przebudowy „Belem” otrzymał m.in. dwa silniki pomocnicze o mocy 300 KM każdy . W 1922 roku zmienił właściciela na potentata branży piwowarskiej Sir A.E.Guinness’a, który zmienił mu nazwę na „Fantome II” i odbył na nim m.in. rejs dookoła świata poprzez kanał Panamski , Sueski z wizyta na Spitsbergenie, w czasie 18 miesięcy. Podczas tego rejsu statek po raz drugi uniknął zagłady rezygnując z podejścia do Yokohamy , którą niedługo potem nawiedziło trzęsienie ziemi . Po śmierci Giunness’a w 1949 roku żaglowiec zacumował na jakiś czas w Cowes na Isle of Wight. W 1950  został sprzedany włoskiej fundacji imienia Giorgio Cini i przetaklowany na barkentynę. Pod nazwą "Giorgio Cini" służył jako statek szkolny weneckiej organizacji opiekującej się sierotami po marynarzach. W 1965 roku oceniony jako zbyt leciwy został przycumowany do kei we Włoszech , gdzie służył jako hulk szkolny starzejąc się i niszcząc przez kolejne 14 lat. W 1979 roku odkupili go francuscy miłośnicy żaglowców, przywrócili dawny kształt i pierwotną nazwę "Belem". Początkowo cumował w Paryżu jako statek-muzeum. W 1985  żaglowiec odzyskał zdolność żeglugową i powrócił na morze. Rok później przepłynął Ocean Atlantycki z 19 osobową załogą.

DT

Typ ożaglowania: bark

Powierzchnia ożaglowania: 1000 m2

Długość: 58 m

Materiał kadłuba: stal

Port macierzysty: Nantes, Francja

Copyright © 2012-2024. All Rights Reserved.



-->