Jachtserwis.pl - Portal Żeglarski - Jachtserwis.pl
Strona główna

Portal JachtSerwis.pl został stworzony po to, aby umilić spędzanie wolnego czasu braci żeglarskiej oraz całej reszcie tzw. „szczurów lądowych” wink, którzy dążą do tego, aby nasza jedna wielka brać żeglarska ich przyjęła w swe szeregi.

Istniejemy zarówno po to by wspierać amatorów, ale też i profesjonalistów.

Znajdziecie u nas wiele praktycznych informacji dotyczących żeglarstwa – opisów miejsc, gdzie można pożeglować, praktycznych porad dla posiadaczy jachtów jak i osób, które chcą nabyć swój własny „żeglarski rydwan”. Powiemy wam, gdzie i co warto kupić oraz jak do tego się zabrać. To wszystko i wiele innych ważnych rzeczy znajdziecie na naszych stronach.  


Motto dla miłosników żeglarstwa.



  Za dwadzieścia lat bardziej będziesz żałował tego,
czego nie zrobiłeś, niż tego, co zrobiłeś.
Więc odwiąż liny, opuść bezpieczną przystań.
Złap w żagle pomyślne wiatry.
Podróżuj, śnij, odkrywaj.


Mark Twain


 

Artykuły

Joanna Pajkowska zakończyła samotny rejs dookoła świata!

pajkowska powrot

Joanna Pajkowska zakończyła swój samotny rejs non stop dookoła świata wokół Trzech Wielkich Przylądków. Tym samym została czwartym polskim żeglarzem, który dokonał tej sztuki.Kapitan Pajkowska wypłynęła z Plymouth Mayflower Marina 23 września 2018 roku, a w niedzielę 28 kwietnia po 216 dniach ponownie zawinęła do tego samego portu.

Asia po zawinięciu do Plymouth Mayflower Marina oznajmiła,że jest bardzo szczęśliwa, że się udało. Nie wiem co teraz zrobię, moje plany nie są sprecyzowane. Pewnie trochę odpocznę. Trzeba chyba zadbać o różnorodność i zrobić coś innego, lubię góry, las, nie można tylko patrzeć na niebieskie!

W latach 2008-2009 Joanna Pajkowska opłynęła już samotnie świat dookoła, ale inną trasą, z Panamy na zachód i do Panamy, w 198 dni. Wówczas płynęła 8,5-metrową łódką "MantraASIA". Rejs był zaplanowany jako non stop, jednak silny sztorm koło Przylądka Dobrej Nadziei zmusił żeglarkę do szukania schronienia w Port Elizabeth. Tym razem Kapitan Pajkowska podjęła próbę na jachcie „Fanfan”.

Więcej…

Rejsy

Wyprawa – kierunek Rosyjska Arktyka 2019

Na jachcie Lady Dana 44 wyruszy z Gdańska wyprawa żeglarska w Rosyjską Arktykę - do brzegów Ziemi Franciszka Józefa i Nowej Ziemi.

DSC 3303  fot.ladydana44.pl

Dwóch niezwykle doświadczonych kapitanów rejsów polarnych: Ryszard Wojnowski, który jako pierwszy Polak poprowadził w latach 2013-2014 rejsy przez Przejście Północno-Wschodnie jak i Północno-Zachodnie, oraz Maciej Sodkiewicz,  organizator i kapitanem wyprawy, która w 2015 roku pobiła rekord świata w żegludze na północ, połączyło w tym roku siły, by jak najskuteczniej eksplorować trudno dostępne rejony Rosyjskiej Arktyki. Między 26 maja a 15 października na zmianę będą prowadzić etapowy rejs na trasie Gdańsk – Sankt Petersburg – Archangielsk – Nowa Ziemia – Ziemia Franciszka Józefa – Archangielsk – Sankt Petersburg – Gdańsk, tak by zmaksymalizować szansę na dotarcie do najbardziej odległych zakątków Ziemi Franciszka Józefa – położonego najdalej na północ archipelagu Eurazji.

Więcej…
images/ban1pp.png

Porady main

Jak dbać o jacht z laminatu

Poradnik dotyczy tematu jak utrzymć nowy jacht z laminatu przez kilka sezonów na wodzie, nie inwestując w malowanie . Opieramy sie na wiedzy głoszącej , że  jachty produkowane obecnie wykonane są w bardzo wysokim standardzie zarówno pod względem jakości laminatu jak i zabezpieczenia antyosmotycznego . Powyższe stwierdzenie skłania do pewnych przemyśleń i weryfikacji ogólnie przyjętych metod podejścia armatora do zagadnienia dbałości o swój jacht. Według powszechnie przyjętych zasad nowy sprzęt należy zabezpieczać antyosmozą i malować antyporostem . Nic bardziej mylnego, operacja oczywiście być może zwiększy już istniejące zabezpieczenia lecz wymaga ingerencji w fabrycznie wykonane powłoki. To w połączeniu z nieprofesjonalnym wykonaniem zabezpieczeń może odnieść zgoła odmienny skutek. Dodatkowo inwestujemy niepotrzebnie dosyć spore kwoty w materiały i usługę . Alternatywą jest zastosowanie poniżej opisanej metody sprawdzonej już od kilku sezonów, nawet na kwitnących latem akwenach przez naszych żeglarzy .

Przed pierwszym wodowaniem należy koniecznie pokryc dno nowego jachtu twardym woskiem . Dodatkowym niezbędnym wyposażeniem z którego korzystamy w trakcie sezonu jest  pasek wykładziny dywanowej o szerokości 30 cm i długości około 3 m najlepiej tzw. sztucznej trawy ( jest wystarczająco szorstka a zarazem nie uszkadza laminatu ).art1 Na końcach paska dowiązujemy linki . Ten wynalazek stosowany jest od dawna do czyszczenia jachtów regatowych stojących na wodzie, a my skrzętnie naśladujemy. Wystarczy raz na dwa tygodnie przeciągnąć wykładzinę pod jachtem stojącym na wodzie. Do operacji wymagane są dwie osoby stojące na burtach i ciągnące za napiete sznurki na zasadzie moja-twoja stopniowo przesuwające się od dziobu do rufy i z powrotem . Taki kurs w dwie strony spowoduje, że żaden porost czy ślimak lub małż nie zagości na naszym dnie . Jacht stojący cały sezon czyszczony w ten sposób jest gładki jak przed wiosennym wodowaniem . Jedyną informacją o tym, że stał tak długo na wodzie jest brązowy nalot  (podobny jak po herbacie w niemytej szklance). Wyciągając jacht na jesieni nie musimy od razu przystępować do mycia go, w obawie, że osad przyschnie a potem pozostaje, i pozostnie tylko druciak.art2 Spokojnie mamy czas. Do mycia potrzebujemy tylko środka z chlorem, nie wskazujemy konkretnego producenta jest tego sporo w ofercie środków pielęgnujących do łodzi, a i zwykły cif, który w bardzo małej ilości potęguje działanie poprzedniej substancji. Dodatkowo zaopatrujemy się w rękawice gumowe i dosyć twardą gąbkę (najlepsza na cellulitis :-) ) . Gdy nasz jacht stoi sobie już spokojnie w miejscu przeznaczenia na sen zimowy, w dogodnej chwili zaczynamy mycie . Uwaga nie stosujemy do mycia karchera. Kilkukrotna zabawa tym sprzętem kończy się matowym chropowatym żelkotem i szeregiem wynikających z tego przykrych konsekwencji .

Za pomocą szlaufa polewamy wodą powierzchnię dna, następnie zwilżamy gąbkę preparatem z chlorem i kilkoma kroplami cif. art3Zaopatrzeni w środki ochronne tak przygotowaną porcją preparatów myjemy powierzchnię około 1 m2 . Operacja zataczania kółek i pocierania bez większego wysiłku z przerwami dla tej powierzchni twa około 5 min po czym tym samym szlaufem płuczemy powstałą brudną maź . Niedociągnięcia docieramy gąbką i płuczemy (efekt na zdjęciu). Prace prowadzone pod łódką wymagają zachowania dodatkowych środków ostrożności w postaci styropianu pod plecy ( ochrona przed przechłodzeniem ) , fartucha ( aby  ochronić ubranie przed ewentualnym zabrudzeniem ) , czapki na głowę plus osłona całej twarzy szybką z pleksi   ( jak by miało coś skapnąć przy okazji na twarz) . Gąbka nie może być zbyt mokra, przy odpowiednim doświadczeniu skapywanie podczas mycia jest sporadyczne). Po umyciu całego dna impregnujemy go woskiem i czekamy spokojnie do przyszłego sezonu

art4

art5

art6

art7

art8

art9

Zestawienie kosztów dla chętnych , którzy porównają je z obecnie stosowaną przez siebie  metodą konserwacji jachtu .

Pasek wykładziny ze sznurkiem - 30 zł wykorzystanie wieloletnie

Cif - 8 zł można wykorzystać w domu dodatkowo

Specyfik z chlorem poj 400 ml - 60 zł starczy na dwa sezony

Gąbka - 3 zł

Maska na twarz z pleksi - 30 zł wykorzystanie wieloletnie przyda się w warsztacie

Woda do mycia zależy od cennika regionalnego

Wosk - 40 zł

Koszt na sezon około 100 pln + nasza praca

Jacht za każdym razem jak nowy sam zdecydujesz jak zrobisz

Copyright © 2012-2019. All Rights Reserved.